Sider

lørdag 18. september 2010

Meg selv

Tenk at jeg aldri egentlig har skrevet noe om troen min på bloggen.
Jeg tar gjerne i mot spørsmål altså.
Tenkte bare igjennom det i dag.
Jeg er jo et Jehovas Vitne og jeg synes det er helt topp. Du får møte nye mennesker og lære ting hele tiden.
Jeg tenker selv at nå som vi har om filosofi i Rle kommer det opp sånne spørsmål som '' Hvordan ble verden skapt?''.
Folk tror kanskje ikke det finnes et svar på det,men jeg er egentlig ikke en tenker,hvis man skal si det sånn. Jeg føler at jeg har svar på sånne spørsmål så jeg tenker ikke så mye over det.
Og om fremtiden. Hva kommer til å skje med jorden ? 2012. Global oppvarming. Kommer menneskene til å ødelegge planeten vår ?
2012,Global oppvarming,Kommer menneskene til å ødelegge planeten vår ?
Jeg tror ikke jorden kommer til å bli ødelagt og menneskene dør. Jeg tror på et nytt og bedre rike.Ikke menneskestyrt,men at Gud skal styre det. ''En ny jord'',som det står i Bibelen(for ja jeg tror på Bibelen). Men det betyr ikke at den ''gamle'' skal bli ødelagt.
Jeg tror at det kommer et nytt rike.  At Gud skal utslette de onde og skape et paradis hvor dyr og mennesker skal leve i ett. At det ikke skal finnes ting som sykdom,sult, naturkatastrofer og krig og at vi ikke skal dø. Alt det menneskene lider i. Jeg tror det skal bli borte,for godt. Det står det også om i Bibelen. Og det står også i Salme kap. 104:  vers.5 at jorden skal stå til evig tid. Så jeg tror ikke jorden kommer til å bli ødelagt,verken av 2012, global opppvarming eller at menneskene kommer til å ødelegge den. Har dere noen gang tenkt over hvor mye vold og kriminalitet det faktisk finnes?  Og hvor mange som dør hver eneste dag ? Når man slår på nyhetene hører man stadig vekk at noen har blitt drept og folk har mistet familiemedlemmer.
Jeg har et håp. Et håp om at alt det fæle skal bli borte.
''Alle i minnegravene skal....komme ut.'' Johannes kap. 5 vers 28,29

Hvordan ble verden skapt?
Jeg har ikke som jeg vet om lurt på det. Jeg har alltid trodd på at Gud har skapt jorden og alle skapningene som eksisterer på den.
Jeg har aldri tenkt over at folk tror på ''The big bang''. Hvis jeg skulle spurt. Hvordan eksploderte liksom ingenting og dannet hele universet og jorden og livet på den ? Og alle vet jo sikkert hvordan det ser ut etter en eksplosjon eller kan forestille seg det. Skaper en eksplosjon noe ?
Og for å bare nevne det. ''The big bang'' og evulusjonsteorien er egentlig to forskjellige ting når jeg tenker meg om. For ''The big bang'' er jo en ting. Hvordan universet og jorden ble skapt,men hvordan livet på jorden ''oppsto'' er en annen ting. Ok. Mange tror på at menneskene og hestene ble utviklet. Generelt alt liv på jorden ble utviklet i følge teorien.  Men det er det,teorien. La oss si at menneskene ble utviklet fra aper. Hvordan ble apene til uten en skapelse ? Til og med forskere har funnet ut at det ikke går ann å skape liv av et livløst objekt. Derfor lurer jeg ikke på det med skapelsen. Jeg tror på en skapelse. Jeg tror Gud skapte universet og jorden og det livet som er på den.

Men hvis du lurer på noe,spør i vei. Men for all del : IKKE missforstå noe her! Spør heller om det er noe du lurer på i forbinnelse med dette.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar